Om du jobber innen kundeservice er sjansen stor for at du har hørt om Zendesk – kanskje dere bruker det allerede. Jeg har brukt Zendesk i mange år på flere ulike prosjekter og har alltid vært svært fornøyd med grensesnittet og de uendelige mulighetene for tilpasninger som ligger i systemet. Jeg pleier å anbefale Zendesk til andre som er på jakt etter nytt supportsystem. Derfor er jeg kjempestolt og glad for å kunne dele nyheten om at jeg og kundeservicebloggen nå blir norsk Zendeskpartner! Et slikt samarbeid gjør det mulig for meg å kunne tilby mine kunder som er interessert i Zendesk et mye bredere tilbud av tjenester, i form av materiell, kontakter og kunnskap om alle mulighetene som ligger i systemet.
Dette er Zendesk
Zendesk ble startet i Danmark, av Mikkel Svane, Morten Primdahl og Alexander Aghassipour i 2007. Deres visjon var å bygge et enkelt og brukervennlig supportsystem, til et marked de mente slet med utdaterte og alt for kompliserte systemer. Zendesk har klart å holde produktet “beautifully simple” og er i dag førstevalget når det kommer til supportsystem hos svært mange bedrifter og organisasjoner globalt. I Norge er blant annet Schibsted en stor kunde.
I 2012 var jeg ansvarlig for å sette opp Zendesk for VGs digitale kundesenter, et valg vi siden var ekstremt fornøyde med. Zendesk er i utgangspunktet et svært enkelt produkt, som du kan tilpasse og konfigurere til ditt behov nærmest i det uendelige. Med Zendesk får du enkelt oversikt over alle henvendelser i alle kanaler; bare sett det opp med integrasjoner som sørger for at henvendelser i sosiale medier, chat, fra nettsiden og epost havner på samme sted. Styr “køen” etter prioriteringer dere selv setter, deleger saker til rette team/person og følg opp saker med komplett oversikt over hver enkelt kundes historikk.
You must log in to post a comment.